سيستم مديريت يكپارچه IMS

۱۵ بازديد

سيستم مديريت يكپارچه IMS

در اين متن اطلاعاتي در رابطه با سيستم مديريت يكپارچه IMS ارائه شده است:
امروزه در بسياري از سازمانها براي هدايت و هماهنگ كردن فعاليتهاي هدفمند، از سيستم هاي مختلف مديريتي استفاده مي شود.IMS سيستمي مديريتي است كه از ادغام سه سيستم ،مديريت كيفيت و سيستم ايمني و بهداشت و سيستم محيط زيست بر مبناي سه استاندارد 9001و18001و14001 به صورت يكپارچه تشكيل شده است.

بطور طبيعي مركز توجه هر يك از اين سيستم ها با ديگري تفاوت دارد. به عنوان مثال، سيستم مديريت كيفيت بر نيازهاي ارباب رجوع تأكيد دارد، سيستم مديريت محيط زيست مسائل و مشكلات محيط زيست را بيان مي‌كند و سيستم مديريت ايمني و بهداشت شغلي توجه خود را بر حفظ ايمني سرمايه‌ها و بهداشت شغلي نيروي انساني در سازمان قرار مي‌دهد.

مهم ترين فوايد ادغام سيستم هاي مديريتي عبارتند از:

1. اختصاص صحيح و منطقي منابع

2.ايجاد تصويري بهتر از سازمان

3. بهبود عملكرد سازمان

4.بهبود رضايت مشتري

5. كاهش پيچيدگي و سردرگمي

سيستم مديريت يكپارچه

اين گواهينامه بر اساس تمايل و در خواست مكرر سازمان ها و مشتريان ،مبني بر استقرار چند سيستم مديريتي بصورت يكپارچه و همزمان مبتني بر اهداف سازمان ها ميباشد.

ازمزاياي استقراريكپارچه سيستم هاي مديريت كيفيت ايزو 9001، سيستم مديريت محيط زيست ايزو 14001 وسيستم مديريت ايمني وبهداشت حرفه اي OHSAS ازقرار زير است:

• كاهش هزينه هاي استقرار،مميزي ونگداري سيستم
•ايجاد يكنواختي در فعاليت زير سيستم هاي مورد نياز
•كاهش زمان استقرار وتسريع در امادگي سيستم براي مميزي وصدور گواهينامه
• تمركز سازمان اداره كننده ومسئوليت هاي مستقيم اداره وبهبود سيستم ها
• كاهش تعداد اجراي مميزي در طول سال
• وجهه بهتر ونمايش استقرار حرفه اي تر سيستم مديريت

نحوه اجراي مميزي IMS همانند اجراي ديگر مميزي ها است. در صورت تمايل،متقاضيان ازمزيت يك نوبت پيش مميزي بهرهمند ميشوند. اجراي پيش مميزي براساس درخواست كار فرما ارائه ميگردد.صدور مميزي در دومرحله ودر ادامه آن فرآيند ارزيابي مستقل و همچنين در صورت تاييد گواهينامه صادر ميشود.مميزي ساليانه جهت اطمينان از تداوم اجرا و همچنين تاثير گذاري بر سيستم مديريت يكپارچه به صورت ساليانه مديريت و اجرا ميگردد.

اخذ ايزو IMS به اين مفهوم است كه سازمان يا شركت مربوطه يك توافق بين المللي را قبول كرده است كه طي اين توافق سيستم مديريت يكپارچه در آن سازمان پياده سازي مي شود.در اين گواهينامه تمامي فرايندها و چارچوبهاي سازمان به صورت يكپارچه و واحد در خدمت هدف قرار مي گيرند و مي توان گفت كه مديريت كيفيت همراه با مديريت محيط زيسيت در كنار هم يك سيستم يكپارچه قوي بوجود مي آورند.

براي مشاوره ايزو و مشاوره سيستم مدريت يكپارچه با كارشناسان آريان گستر تماس بگيريد.
02177942240-77959675
در مسير موفقيت با ما همراه باشيد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.